BE: +32 2 808 7493
NL: +31 88 001 1900

Medline distributiecentrum in Kleve ontvangt gouden DGNB certificaat

Duurzaamheid vanaf het begin

Kleve, Duitsland, 5 oktober, 2016 – Medline is verheugd aan te kondigen dat in augustus het Europese distributiecentrum in Kleve een gouden DGNB certificaat heeft ontvangen voor duurzaamheid en groen bouwen. In 2014 heeft Medline dit distributiecentrum uitgebreid naar 37,000 m2 in verband met de voortdurende groei van Medline.

Belangrijke cijfers:
• 4 secties met elk meer dan 9.000 vierkante meter en een hoogte van 13m
• 34 laadperrons voor verschillende soorten vrachtwagens
• Ongeveer 37.000 pallet plaatsen en ongeveer 18.000 opslagplaatsen in stellingen

Medline is toegewijd aan duurzaamheid en het verkleinen van de impact op de omgeving in het algemeen bij alle kantoren, fabrieken en magazijnen wereldwijd. Meteen bij het plannen van het nieuwe magazijn in Kleve werd duurzaamheid als zeer belangrijke factor gekenmerkt.

Het hoogste niveau van energie efficiëntie, een grote hoeveelheid aan daglicht en andere omgevingsfactoren en ecologische factoren zijn voorwaarden waaraan voldaan moet worden om een gouden DGNB certificaat te krijgen. De DGNB (Deutsche Gesellschaft für Nachhaltiges Bauen, Duitse raad voor duurzaam bouwen), stimuleert de bouw van duurzame en economisch efficiënte gebouwen en heeft een certificaten systeem ontwikkelt om milieuvriendelijke en economisch efficiënte gebouwen te onderscheiden, wanneer zij grondstoffen besparen en geoptimaliseerd zijn voor gebruikscomfort.

Met extra isolatie, een luchtdichte constructie en een ventilatiesysteem met een warmte teruggave van meer dan 90%, werd ruim aan de voorwaarden voor het DGNB certificaat voldaan bij het Medline magazijn in Kleve. Daarnaast werden milieuvriendelijke materialen met een lage emissie gebruikt om de luchtkwaliteit in het magazijn te verbeteren. Het ontwerp van de buitenste constructie concentreert zich op duurzame en recyclebare materialen, waarbij de belangrijkste criteria economische efficiëntie en energie efficiëntie zijn. Lage productiekosten, zorgvuldige keuze van materialen en een efficiënte indeling waren cruciaal voor het maken van een milieuvriendelijk gebouw. Naast functionaliteit waren lage onderhoudskosten een belangrijk aspect bij het kiezen van de materialen en gereedschappen voor het project.

Medline’s klanten, waaronder ziekenhuizen, verzorgingstehuizen, huisartsen, apotheken en distributeurs wereldwijd vertrouwen op de accurate en stipte levering van medische producten van hoge kwaliteit. Medline heeft nu meer dan 50 distributiecentra wereldwijd om te helpen bij het leveren van medische en chirurgische hulpmiddelen aan haar klanten waar en wanneer ze die nodig hebben.

Over Medline International B.V.
Medline international, gevestigd in Arnhem, heeft vertegenwoordigers door heel Europa die een breed assortiment aan medische en chirurgische producten ondersteunen en klaar staan als direct aanspreekpunt voor onze klanten. Medline levert een robuust portfolio aan producten en patiëntzorgoplossingen om zorgverleners te helpen op hun best te presteren. Medline International is een onderdeel van Medline Industries, inc., een particulier bedrijf voor het produceren en leveren van kwalitatief hoogstaande medische en chirurgische hulpmiddelen in Noord Amerika, Europa, Azië en het Midden Oosten. Lees meer over Medline op www.medline.com/nl.

CONTACT INFORMATIE

Mallory Phillips