BE: +32 2 808 7493
NL: +31 88 001 1900

Medline kondigt de winnaar van de Pink Glove Fotowedstrijd 2016 aan

Unieke campagne brengt borstkanker onder de aandacht door foto’s

Arnhem, 21 oktober, 2016 – Medline’s eerste Pink Glove fotowedstrijd heeft meer dan 12.000 Facebook likes gekregen en de winnaar is nu bekend gemaakt. Administratief medewerkers, verplegers, mensen die borstkanker hebben overwonnen en mensen uit de gemeenschap hebben allemaal roze handschoenen aangedaan voor een foto om de aandacht voor borstkanker te vergroten en mensen over de hele wereld konden stemmen op hun favoriete foto.

Het is Medline’s missie om het leven te verbeteren van patiënten en mensen, door de aandacht voor borstkanker te vergroten en vroege opsporing te bevorderen. Dit jaar heeft Medline een bewuste keuze gemaakt om de aandacht voor borstkanker te vergroten door het lanceren van een fotowedstrijd op Facebook. Stemmen was mogelijk tussen 3 oktober en 19 oktober. Vanuit 5 verschillende landen (Spanje, Griekenland, Frankrijk, Duitsland en Italië) zijn er 9 foto’s ingestuurd. Het was een felle strijd en een groot aantal stemmen werd uitgebracht in de laatste twee weken, maar de likes laten een duidelijke winnaar zien. Medline is verheugd aan te kondigen dat de foto ingestuurd door Clìnica Bofill uit Girona, Spanje heeft gewonnen met meer dan 6.000 likes.

Clìnica Bofill stuurde een krachtige foto en opstel in, “Deze foto staat voor leven en je levendig blijven voelen! Dus na het winnen van het gevecht, doen de perfecte onvolkomenheden die nu op mijn lichaam overblijven mij niet minder lachen en niet minder van het leven houden. Ik ben blij – ik mis een borst – en wat dan nog? Een aanraking, een kus, een knuffel – de beste emotionele medicijnen die je kan krijgen. Ik hou van het leven!”

De winnende foto is nou zichtbaar als cover foto op de Facebook wedstrijdpagina. De afbeelding zal ook gebruikt worden voor het promotiemateriaal van de Pink Glove fotowedstrijd van 2017.

Medline wil iedereen bedanken die aan de Europese Pink Glove fotowedstrijd van 2016 heeft meegedaan. We zijn onder de indruk van alle creativiteit en passie die in elke foto terug te zien is.

Over Medline International B.V.
Medline international, gevestigd in Arnhem, heeft vertegenwoordigers door heel Europa die een breed assortiment aan medische en chirurgische producten ondersteunen en klaar staan als direct aanspreekpunt voor onze klanten. Medline levert een robuust portfolio aan producten en patiëntzorgoplossingen om zorgverleners te helpen op hun best te presteren. Medline International is een onderdeel van Medline Industries, inc., een particulier bedrijf voor het produceren en leveren van kwalitatief hoogstaande medische en chirurgische hulpmiddelen in Noord Amerika, Europa, Azië en het Midden Oosten. Lees meer over Medline op www.medline.com/nl.

CONTACT INFORMATIE

Mallory Phillips