BE: +32 2 808 7493

Arnhem, Nederland, 28 Oktober, 2015 – Dit jaar heeft de derde
editie van de Europese Pink Glove Dance competitie meer dan
190,000 stemmen ontvangen. Zorgverleners, patiënten, overlevers
en gemeenschappen trokken de roze handschoenen aan en creëerde
dans videos in strijd tegen borstkanker. Van over de hele wereld
werden de favorite videos ondersteund.

De afgelopen weken was het een nek-aan-nekrace tussen de eerste en tweede plek, maar de stemmen zijn geteld en Medline International is verheugd om u de grote winaar bekent te maken Gruppo BREAST UNIT, Azienda Sanitaria di Firenze, Dipartimento Oncologico. De video heeft 69,700 online stemmen ontvangen en veroverde hiermee de eerste prijs, een donatie van €8,000, te doneren aan een goed doel naar keuze, zolang het de stijd tegen borstkanker onderstuent, in dit geval Associazione Tages Onlus.

Naast de winnaar van de hoofdprijs beloonde Medline dit jaar ook de tweede, derde en vierde prijs winnaars. De tweede prijs is dit jaar voor Bristol Breast Care Centre, hun video ontving 66,500 stemmen en wordt beloond met een donatie van € 4,000 te besteden aan een goed doel naar keuze, Bosom Buddies. Pink’s World Women eindigde als derde, nadat ze 24,000 stemmen ontvingen. Zij kozen ervoor hun € 3,000 prijzengeld te doneren aan RESILIAM, AVAC en Ligue Genevoise Contre le Cancer. De vierde plaats van de derde Pink Glove Dance competitie is voor Centro Integrato di Senologia nadat ze bijna 20,000 stemmen ontvingen. Zij hebben ervoor gekozen hun €1,500 te doneren aan Susan G. Komen Italia Onlus.

Medline wil graag alle deelnemers van de Europese Pink Glove Dance competitie 2015 hartelijk bedanken. Medline is trots dit event te kunnen sponsoren en het elke jaar te zien groeien. We zijn elk jaar weer aangenaam verrast over de creativiteit en passie in de videos.

Medline’s Pink Glove Dance is een unieke campagne die duizenden zorgprofessionals, (ex-) patiënten en verenigingen over de hele wereld met elkaar verbindt. Via een danswedstrijd geven de deelnemers uitdrukking aan hoop en eren zij degenen die te maken krijgen met borstkanker in hun leven.

“Sommige lopen in stijd tegen borstkanker, de andere rennen. Wij dansen met roze handschoenen aan. De Pink Glove Dance competitie staat voor de hoop op genezing en om mensen die in aanraking komen met de ziekte een hart onder de riem te steken” zegt Sue Machinnes, co-creator van de Pink Glove Dance competitie en chief market solutions officer bij Medline. “Door de inzet en ondersteuning van toegewijde zorgverleners, is de wedstrijd uitgegroeid tot een internationale beweging. We willen de mensen die geraakt worden door de ziekte laten weten dat ze niet alleen zijn in hun strijd.”

Over Medline’s Pink Glove Dance Campagne
In 2009 verruilde Medline Industries, Inc. haar gewone groene onderzoekshandschoen voor roze handschoenen. Dit was het begin van een unieke campagne over borstkankereducatie. Het idee achter de roze handschoenen is dat het helpt de vele onderzoeken die borstkankerpatiënten moeten ondergaan minder eng te maken. En ze herinneren verplegers aan het belang van een open en vriendelijk gesprek met de patiënten.
Een paar jaar later, organiseerde Medline de Pink Glove Dance video competition. Daarmee brachten zij bijna 200.000 zorgverleners, patiënten, overlevers en organisaties wereldwijd bij elkaar, voor de hoop op genezing. En om mensen die in aanraking komen met de ziekte een hart onder de riem te steken – door te dansen! Meer dan 14 millioen YouTube® views later, heeft de Medline Pink Glove Dance-wedstrijd geinspireerd tot bijna 1.000 dansvideos en bijna $1 millioen voor goede doelen bij elkaar gehaald.

Over Medline
Medline’s betrokkenheid bij educatie over borstkanker ligt in het verlengde van onze missie om levens te redden door vroegtijdige herkenning. Medline International is een particuliere producent en distributeur van medische en chirurgische kwaliteitsproducten. Het hoofdkantoor is gesitueerd in Arnhem, Nederland. Medline heeft vertegenwoordigers in Europa die een brede productlijn ondersteunen en die direct contact met de klanten onderhouden. Medline heeft een uitgebreid productportfolio en biedt diensten die zorgverleners helpen optimaal te presteren.
Medline International is onderdeel van Medline Industries, Inc. een wereldwijde producent en distributeur van medische en chirurgische producten in Noord Amerika, Europa, Aziё en het Midden-Oosten. Lees meer over Medline op www.medline.com/nl.

CONTACT INFORMATIE

Mallory Phillips